Bee-Bot, bludiště
Pro ty nejmenší je Včelka Bee-Bot. Pomocí tlačítek naprogramujete postupně co má Včelka udělat a jak správně projet bludištěm.
- vhodné pro ročníky 1. až 3.
- vhodné i pro MŠ
- délka cca 2 hodiny
- bez předešlé přípravy
Ozobot, pro nejmenší
Hrátky s ozobotem pro ty nejmenší. Jen pomocí černé fixy spojujete části tak, aby se na žádnou nezapomnělo a Ozobot se dostal ze startu do cíle. Během cesty se třeba zatočí, dle barevných kódů.
- vhodné pro ročníky 1. až 3.
- vhodné i pro MŠ
- délka cca 2 hodiny
- bez předešlé přípravy
Ozobot, cesta s příběhem
Vyber si předem připravený příběh vytištěný na papíru a pomocí kódů Ozobota dokonči správně úkol.
- vhodné pro ročníky 2. až 8.
- délka cca 2 hodiny
- bez předešlé přípravy
Inkscape, základy práce s vektorovou grafikou
Poznej co je vektorový formát a jak se vytváří podklady pro gravírovačku nebo řezačku.
- vhodné pro ročníky 4. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole si zjisti jaký je rozdíl mezi obrázkem a vektorem
- práce v programu Inkscape
Inkscape, papírový dům
Papírové 3D modely jsou oblíbenou prací modelářů. I ty si můžeš vyzkoušej udělat model svého domečku. Nejde o přesné rozměry, ale je potřeba dodržet správně některé stejné délky stran, tak aby vše správně fungovalo. Dům si pak můžeš nechat vyřezat na řezačce v robotické učebně.
- vhodné pro ročníky 4. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole si lze připravit výkres papírového domu
- práce v programu Inkscape nebo Vectr.com
Autodesk Tinkercad, základy 3D modelingu
Základy 3D modelování objektů v jednoduchém Tinkercadu. Vhodné i pro menší děti. Následný export do PrusaSliceru.
- vhodné pro ročníky 4. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole si zjisti co je to 3D model
- práce v programu Autodesk Tinkercad
Autodesk Fusion 360, základy 3D modelingu
Nauč se základy 3D modelování objektů v Autodesk Fusion 360. Dále využiješ v 3D tisku nebo při frézování.
- vhodné pro ročníky 6. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole si zjisti co je to 3D model
- práce v programu Autodesk Fusion 360
PrusaSlicer, základy modelování a nastavení 3D tisku
Příprava modelu pro 3D tisk v programu PrusaSlicer.
- vhodné pro ročníky 6. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole si zjisti k čemu je vhodný 3D tisk a z jakých materálů se tiskne
- práce v programu PrusaSlicer
3D tisk, krabička
Vytvoř si vlastní krabičku dle svých rozměrů.
- vhodné pro ročníky 6. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole příprava nákresů s rozměry
- modeling ve 3D Fusion 360
- příprava pro 3D tisk v PrusaSliceru
3D tisk, klíčenka
Vytvoř si vlastní originální klíčenku dle svého nákresu.
- vhodné pro ročníky 6. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole příprava nákresů
- modeling ve 3D Fusion 360
- příprava pro 3D tisk v PrusaSliceru
LEGO EV3, jede to
Máš rád stavebnici LEGO? Vyzkoušej robotickou kostku a nauč se ovládat výstupy, jako třeba motory, zvuky nebo display.
- vhodné pro ročníky 7. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- bez předešlé přípravy
- práce v programovacím prostředí EV3
LEGO EV3, senzory
Pokud zvládáš výstupy, tak přidej vstupy. Nauč se číst hodnoty ze senzorů a ty pak použij pomocí podmínky na ovládání motorů a dalších výstupů.
- vhodné pro ročníky 7. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- bez předešlé přípravy
- práce v programovacím prostředí EV3
Vyšívání, vlastní nášivka
Vytvoř si vlastní nášivku na ručník. Buď kreativní a nech si vyšít originální obrázek.
- vhodné pro ročníky 5. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole příprava nákresů
- podklady pro vyšívání (jednobarevný obrázek, tlusté čáry, styl ikon)
Gravírování, přívěšek ze dřeva
Vytvoř si vlastní přívěšek na klíče nebo pro svého domácího mazlíčka. Do dřeva lze vypálit černobílé obrázky, ty pak oříznout do libovolného tvaru.
- vhodné pro ročníky 6. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole příprava nákresů
Frézování, cedule
Chceš svou originálni cedulku, třeba na dveře svého pokoje. Vytvoř si černobílý obrázek a vyfrézuj si svou cedulku.
- vhodné pro ročníky 7. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- ve škole příprava nákresů
Základy robotiky a IOT
Už tě nebaví Lego EV3, chceš se dozvědět více jak funguje třeba pračka nebo automat na kávu. Tak přijďte na praktickou ukázku práce s vývojovou deskou Arduino nebo ESP32.
- vhodné pro ročníky 7. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- práce ve wokwi.com
- bez předešlé přípravy
Úprava fotek a bitmapová grafika
Chceš poznat práci profesionálních grafiků, jak si upravit nebo vylepšit svou fotografii. Stačí nám k tomu online editor, který v mnohém podobný profesionálnímu Photoshopu.
- vhodné pro ročníky 7. až 9.
- délka cca 2 hodiny
- práce ve photopea.com
- bez předešlé přípravy
Časy kdy je možné chodit do robotické učebny v roce 2024 dostala každá ZŠ škola.
Je to kompromis, jak nadále fungovat ve stejných prostorech.
Vyberte si v rezervačním systému službu, datum, čas a vyplň své osobní údaje. Dejte odeslat a vše je hotové. Co nejdříve se ozvu a potvrdím rezervaci.
Pokud si vyberete nějakou z nabízených služeb (mimo Vlastní výuka), budu vám k dispozici během rezervovaného času.
Pokud si chcete v kalendáři zablokovat své dny a hodiny kde není potřeba má asistence, stačí jako službu použít Vlastní výuka.
Pokud vytvoříte rezervaci Vlastní výuka, napište do popisu co budete dělat. Zkontroluji techniku, aby byla funkční.
Nejsem k dispozici v pondělí od 8.00 do 15.00 a
v úterý celý den. Ostatní dny mohu být k nápomocen.
e-mail: info@volis.cz | tel: 777028221